Permohonan Maaf Untuk Denaihati

Sungguh berat pula hati ini ketika akan menulis entri dengan judul semacam ini. Tetapi sesuatu ini memang harus dikemukakan biar sesuatu yang terasa berat di hati akan bisa lebih ringan saya rasakan dan hati ini akan menjadi lebih tenang pula.

Beberapa hari yang lalu melalui akun facebook saya dapat pesan yang tak pernah terlintas sedikitpun dalam pikiran saya. Sahabat denaihati.com mengirimkan message dengan isi kurang lebih seperti ini "Bang Ferry pada 26/1/13 akan diadakan acara pertemuan Blogger dan penyerahan hadiah iPhone 5 di Kuala Lumpur. Kami menjemput Bang Ferry dan Isteri untuk hadir. Harap Bang Ferry tidak menolak kerana ramai sangat yang kepingin berjumpa".

Denaihati Hidupkan Untuk memberi, Permohonan Maaf

Jujur undangan ini adalah merupakan kehormatan yang sangat besar sekali bagi saya dan juga istri. Beberapa hari ini saya juga bermusyawarah dengan istri dan keluarga pula. Dari hati saya yang paling dalam begitu besar keinginan hati saya untuk bisa bertemu dengan sahabat blogger-blogger hebat di Malaysia dan juga berjabat tangan erat di pertemuan Himpunan Kebangkitan Blogger yang rencananya Insya Allah akan diselenggarakan sahabat denaihati pada tanggal 26 Januari 2013.

Hanya saja alasan permohonan maaf ini karena saat ini dan tanggal-tanggal undangan tersebut istri saya dengan dalam hamil tua 9 bulan dan perkiraan kelahiran anak kedua saya adalah akhir januari atau awal februari 2013 ini Insya Allah. Setelah dengan pertimbangan Dokter Kandungan dan juga orang tua kami maka dengan berat hati saya tidak bisa menghadiri undangan penyerahan hadiah iPhone 5 dan acara-acara hebat lainnya yang tentunya penuh dengan silaturahmi dan pemberian ilmu serta pengetahuan mengenai dunia blogger yang bermanfaat dalam rangka mendapatkan penghasilan tambahan untuk keluarga dan juga bisa memberikan manfaat yang banyak kepada banyak manusia yang memerlukan bantuan. Sesuai dengan motto DenaiHati Hidupkan Untuk Memberi.

Impian untuk bersilaturahmi dan mendapatkan banyak ilmu pada undangan kehormatan tersebut harus saya pendam. Saya tahu kesempatan emas yang baik dan sangat langka ini tak akan terulang untuk kedua kalinya. Tetapi saya tetap mempunyai harapan dan impian suatu saat dan masa nanti bila Allah ta'ala mengijinkan akan ada kesempatan lain yang lebih baik lagi untuk bisa bertemu serta bersilaturahmi dengan sahabat-sahabat blogger Malaysia dan juga keseluruhan rakan-rakan seperjuangan dalam kontes iPhone 5 Gadget Impian ini Insya Allah aamiin..aamiin...

Keinginan akan bersilaturahmi dengan sahabat-sahabat blogger masih akan selalu di hati ini. Hanya karena satu kewajiban sebagai seorang suami yang harus ada di sisi istri tercinta dan Insya Allah menyambut kelahiran anak kedua saya yang menjadikan alasan saya tidak bisa memenuhi undangan kehormatan ini dari sahabat Denaihati. Semoga sahabat Denaihati berkenan memberikan maaf atas ketidakhadiran saya dalam pertemuan yang hebat tersebut.

Kepada sahabat-sahabat blogger yang akan menghadiri kesempatan emas mendapatkan banyak ilmu dan juga manfaat dari sebuah silaturahmi tersebut semoga kalian semua bisa berjaya. Kepada sahabat blogger yang berjaya mendapatkan iPhone 5 Gadget Impian saya ucapkan Tahniah...sahabat-sahabat memang pantas mendapatkannya dengan perjuangan yang tiada kenal menyerah sampai batas akhir kontes ini. Semoga makna persahabatan yang saya dapatkan dari kontes hebat ini akan terus berkekalan aamiin.

Saya juga mohon bantuan doa-doa sahabat semuanya agar Istri bisa melangsungkan proses kelahirannya nanti dengan selamat dan diberikan kesehatan bagi istri dan anak kedua saya aamiin...aamiin. Kepada sahabat-sahabat blogger semuanya..Kalian memang hebat. Teruskan untuk senantiasa berbagi pengetahuan yang bermanfaat dan memberikan sesuatu yang bermanfaat dan juga hidup untuk memberi yang berguna bagi sesama manusia.

38 comments:

  1. moga istri istrinya selamat melahirkan dengan sempurna, sedih jugak tak dapat jumpa, inshaaAllah di lain masa ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiin..aamiin doanya Kak Siti... memang sedih dan berat pula tetapi harus seperti ini. Insya Allah lain masa ada waktu pula untuk bersilaturahmi

      Delete
    2. Salam Bang Ferry, nampaknya kita berdua sama sahaja. Isteri saya juga sedang sarat mengandung anak kedua yang juga dijangka awal Feb atau penghujung Jan. Salam kenal Bang Ferry

      Delete
  2. Tahniah atas undangan tersebut. Tahniah juga atas bakal kehadiran orang baru dalam hidup anda sekeluarga. Semoga semuanya dipermudah Allah swt dan selamat hendaknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih sahabat...hanya saja tidak bisa memenuhi undangan kehormatan ini.
      Aamiin..aamiin doanya sahabat

      Delete
  3. ohh..macam tu rupanya..
    jaga isterinya elok-elok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benar sahabat ohcikgu...Terima kasih nasehatnya. Insya Allah akan jaga istri elok-elok

      Delete
  4. sudah dekat sangat waktu bersalin rupanya.
    nampaknya belum ada kesempatan untuk berjumpa, apa pun keluarga sangat perlu diutamakan dan semoga dipermudahkan urusan bersalin isteri bang fery.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih sahabat Denaihati atas kemurahan hatinya dan juga memaklumi akan keadaan saya saat ini...
      Aamiin..aamiin doanya

      Delete
  5. semoga selamat semuanya bang ferry.. di lain masa mungkin kita ketemu.. =)

    ReplyDelete
  6. yang terpenting saya kira tetap menjaga istri saja mas? kesempatan utk ke malaysia sy kira bisa datang berkali-kali. salam. Semoga kesehatan dan keselamatan menyertai istri dan anak mas ferry..amin.

    ReplyDelete
  7. yang penting jaga istrinya mas,karena itu tanggung jawab.
    untuk acara kemalaysianya....Insya-Allah ada kesempatan lain.
    semoga dipermudahkan urusan bersalin isterinya mas,doa kami sekeluarga untuk keselamatan mas ferry,istri dan juga semua keluarga.
    salam dari saya di malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih doanya sahabat aamiin..aamiin...
      Ternyata di malaysia juga rupanya...malaysianya tinggal di mana...?

      Delete
  8. Semoga diberikan kelancaran atas persalinan istrinya Kang,

    Sukses selalu
    Salam Wisata

    ReplyDelete
    Replies
    1. aamiin..aamiin terima kasih doanya sahabat

      Delete
  9. Semoga diberikan kelancaran dan keselamatan istri Mas Ferry dalam menjalani proses persalinannya

    ReplyDelete
    Replies
    1. aamiin...aamiin terima kasih doanya sahabat dawaihati...
      nanti begai cerita yah hasil pertemuannya di sana

      Delete
  10. keluarga lebih penting mas, kesempatan itu mnungkin bisa datang lain kali, semoga diberi kemudahan dam proses persalinananya:}

    ReplyDelete
  11. menjaga istri hamil tua adalah ibadah
    yang lebih indah dari segala hadiah...

    ReplyDelete
  12. Insyaallah lain kali mungin masih ada masa utk bertemu....

    ReplyDelete
  13. Wah, manteplah, itu merupakan undangan yg besar, namun kembali lagi kepada status prioritas sobat, mungkin ini adalah jalan yg terbaik sob... Keep spirit

    ReplyDelete
  14. betul sob, bagaimanapun kesehatan dan keselamatan istri dan anaknya adalah yang lebih utama.
    semoga nanti proses kelahirannya lancar dan anaknya jadi soleh/solekhah, aamiin

    ReplyDelete
  15. suatu kehormatan besar dapat undangannya sob,namun keluarga lebih penting dari segalanya sob,mudah-mudahan proses persalinannya lancar mas.

    ReplyDelete
  16. InsyaAllah mudah-mudahan dipermudahkan urusan kelahiran itu nanti ye bang Ferry..

    Mana tau iPhone 5 rezeki atas kelahiran baby ke 2 :)

    Tahniah :D

    ReplyDelete
  17. wah mau punya anak nih, selamat yah :)) nanti dikasih nama siapa yah, kalo boleh tau?

    ReplyDelete
  18. moga semuanya dipermudahkan Allah..kami doakan agar semuanya selamat ya

    ReplyDelete
    Replies
    1. aamiin..aamiin terima kasih doanya cikgu Naman

      Delete
  19. Pertama ane ucapkan syukur Alhamdulillah dipercaya akan ditambah momongan yg kedua. Dan yang ane harap diawal atau akhir bulan itu putranya lahir sehat walafiat dan tak lupa jadi anak sholeh atau sholeha tentunya

    Ini keputusan bijak untuk tidak meninggalkan istri yang membutuhkan pendamping. ane pikir para sahabat Himpunan Kebangkitan Blogger malaysia juga sangat memaklumi keadaannya

    dan masih ane harap lagi Ipod 5 itu tetap dikirim ke semarang tetunya, hehe

    ReplyDelete
  20. Semoga semua kan lancar, dan diberi kemudahan

    ReplyDelete
  21. Akak doakan agar isteri kamu selamat melahirkan..dalam apa hal pun keluarga lebih penting. Insyallah jika panjang umur dan murah rezeki kamu dapat berjumpa dengan blogger hebat di malaysia nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aamiin..aamiin terima kasih doanya Kak Ina

      Delete
  22. semoga istri selamat melahirkan ya

    ReplyDelete
  23. Semoga isteri selamat yer... Ada masa kita bersua juga...

    ReplyDelete
    Replies
    1. aamiin..aamiin makasih doanya Kak AkmaOmar..Insya Allah nanti suatu masa nantinya

      Delete
  24. menjaga isteri aja sob, #kalo kata ane seh :D

    semoga di berikan kelancara, kemudahaan nantinya ya :D

    senangnya punya ponakan di blogger lagi euy :D hehehe

    ReplyDelete